5 Eylül 2012 Çarşamba

Active Directory Backup and Restore

ACTIVE DIRECTORY UZERINDE SYSTEM STATE BACKUP VE RESTORE İŞLEMLERİ

Bu makalemde active directory' nin yedeğini alıp sistemimden bir kaç kullanıcı, bilgisayar vs.. silip tekrar almış olduğum yedeğe döneceğim,Öncelikle belirtmek istediğim bir kaç husus var.
1- Bakup işlemini çeşitli proğramlar ile alabiliriz "Data protection Manager, vs..." fakat ben Microsoft'un kendi Backup rolünü kullanacağım Bunun için windows Backup Featıre yüklemem gerekiyor (kurulumda anlattım görsel olarak)
2- Sytem State Backup alacağım yer domain kontrollerin D dizini veya Domainde paylaşıma açık bir yer olmalı ,yani local diske yedek alamıyoruz.
3-Yedek alındıktan sonra geerek Domain Admins,gerekse Backup Operators bu yedeğe ulaşabilmelidir.
4-Yedek Alındıktan sonra Active Directory' i güvenli mod veya Directory Service Restore Mode ' da açmalıyım ki Bunuda domain controller olan sunucumda yapmalıyım sunucu restart olduktan sonra F8' e basarak açıyorum....çalıştıracağım bir kaç komut var sırası geldikçe anlatacağım.
Önce Add Feature' dan Windows Server Backup Feature 2 servisinide ekliyorum.

Install diyorum
Şimdi Active Directory Konsolumu açıyorum ve deneme için bir kaç kullanıcı oluşturuyorum.

şimdi yedek alma işlemine geçiyorum
Yedek Alma işlemini komut satırından daha verimli ve kesin olduğu için gerçekleştiriyorum
komutum:
WBADMIN START SYSTEMSTATEBACKUP -Backup:Yedek Alacağımız Sürücü:
Dosyalar kopyalanıyor ve yedek alma işlemi başlıyor.
şimdi biraz kullanıcı siliyorum bu bilgisayar hesabı da olabilir.
Şimdi  gördüğünüz gibi tek kullanıcı bıraktım.
Yedek aldığımız dosyamız E dizininde ve domain Admin ve Backup Operators Grubunun erişebilceği şekilde.Şimdi yedeğe döneceğim.
Bunun için sunucumu F8 ile açıp active directory restore mode seçeneği seçerek açıyorum bu local bağlantı ile gerçekleşecektir.Bu yuzden local admin şifresi gerekir.
Daha sonra Sunucumuz açılınca komut satırından komut çalıştırmaya başlıyorum.Öncelikle
wbadmins get versions
yazarak daha önce almış olduğumuz yedeğin bilgilerini görüntülüyoruz.
Burada önemli olan version identifier  bilgisidir.
Versiyon bilgisini aldıktan sonra yedekten dönmek için gerekli olan kout çalıştırılır.Bu komut:
WBADMIN START SYSTEMSTATERECOVERY-VERSION:AY/GUN/YIL-SAAT-BackupTarget:Backup Alınan Sürücü:-authsysvol-quit yazıp onaylıyoruz enter ile.Ve yine dosyalar kopyalanmaya başlıyor.

koplayalamalar başladı.
bir kez daha onay mesajı geliyor. ve sunucum restart oluyor.açılırken son kez onay komutu gelip logon oluyorum ve sildiğim kullanıcılara bakıyorum.
 Evet sildiğim hesaplar gelmiş.
Umarım yararlı olur....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

teşekkürler...